Summa sidvisningar

2017-09-17

Att trampa på demokratin

Nazister demonstrerar i Göteborg. 17 september 2017. Utan skam.

Hyperventilerar. Skäms. Är förtvivlat förbannad. Så du som inte vill läsa svordomar ombedes avsluta läsningen. Nu. Ty när när vanmakten river i mig vill jag rasande skrika ut min ilska.

Nazister demonstrerar i Göterborg. 17 september 2017. Utan lov.

Hur i helvete tänkte någon där?? Om någon ens tänkte!! Detta har, för djävulen,  ingenting med demokrati att göra!! För i en demokrati skall alla känna sig trygga och behandlade lika – inte attackerade av en grupp som KLART OCH TYDLIGT anser att det inte existerar någon likvärdighet. Vad är det som är så förbannat svårt att förstå???

Nej, jag förvägrar ingen rätten att tycka som den vill, att ha åsikter som den vill. Men. Ger man offentligt uttryck för odemokratiska åsikter – oavsett om man saluför IS åsikter eller nazisternas – har man förbrukat sin demokratiska rättighet. PUNKT SLUT!

Nazister demonstrerar i Göteborg. 17 september 2017. Utan att stoppas.


Och jag skriker ljudlöst. Inte åt dem. Utan åt oss som låter det hända! Hänger becksvart sorgflor över mitt hjärta. Och tänker inte låta mig tystas.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar