Summa sidvisningar

2012-04-28

Att musikutmanas XXII


Hångla. Att hångla handlar nattens musikutmaning om: En låt du hånglar till. Nu var det eoner av tider sedan jag hånglade. Känns det som. Men visst är tanken underbar? Att hämningslöst få ge sig hän åt att hångla med någon som fullkomligt tar andan ur en. Någon som man vill smälta ihop med. Någon som man andas igenom.

Tillhörde nog inte dem som hånglade runt. Drack aldrig alkohol och var därför väldigt sparsam med vem jag, så att säga, ville bli ihop kopplad med. Var väldigt exklusiv med vem som ens fick röra mig och fick så småningom ett rykte. Isdrottningen. Det var jag det.

Föga visste de att jag nog fick min beskärda del av stulna kyssar och varmt hångel. Jag skyltade inte med det. Skröt inte. Kanske var det för att ingen ändå skulle lyssna, men hur det än var så var det så. Att jag hånglade.

Huruvida jag hånglade till musik må vara osagt. Förmodligen. ”Take my breath away” med Berlin, var ju en sådan där tryckareochhångellåt i tonåren. Men det här är en ESC utmaning och därför kan jag inte välja den. Därför så väljer jag en annan. En sådan låt som man ibland önskar att livet var. Att man hade någon som vore beredd att dö för en. Jag ger er:

”Die for you” med Antique för Grekland 2001



Önskar er alla en god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar