Summa sidvisningar

2017-04-15

När körsbärsträdet stod i blom

Körsbärsträdet på bilden i min header var magiskt. Det stod i hörnet i en trädgård med grenarna hängandes ut över vägen. Marken under var täckt med körsbärsblomssnö och det var något av det vackraste träd jag sett. Varje vår styrde jag mina steg bort till bostadsområdet där det stod och varje år var det lika magiskt. Tills jag kom dit för något år sedan.

Man hade huggit ner trädet. Och därmed hade trädgården förlorat sin charm, gatan sin magi och lockelse. Förmodligen fick man in mera ljus i rummet bakom trädet och kanske var det praktiskt på något annat sätt.

Jag gillar inte alltid det som är praktiskt. Magi brukar sällan vara det.

(För övrigt har jag i statistiken till min blogg sett att flera av dem som besöker min blogg hittar den via ”anonyma söksidor” – undrar vilka det är som håller koll på lilla mig? 😉)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar