Summa sidvisningar

2012-03-01

Att bli stylad

Fyra timmar. Så lång tid satt jag hos frisören idag! Fyra timmar. Hos en otroligt trevlig frisörska. Naturligtvis. Och tack och lov. För annars hade det ju varit HELT löjligt länge. 

Nu satt jag där jag satt. Med mitt risiga, nerpåryggenlånga, sönderblekta hår. Jag ville egentligen färga det lite mera chokladbrunt. Med ljusa slingor i. Och klippa mycket kortare. För att bli av med allt slitet. Men nu blev det inte så. 
Jag har blekt mitt hår varannan vecka i fyra och ett halvt år. På de två veckorna får jag annars en nästan fyra centimeter bred utväxt. Jag har rakat av allt mitt hår i nacken. För att mitt hår är så äckligt tjockt att jag inte står ut med hur varmt det blir. Och då jag tränar en hel del, svettas jag en hel del. 

Min frisörska berättade för mig att visst kunde jag få mörkare toning/slingning, men då mitt hår helt blivit blekt  och all pigment därmed försvunnit, skulle den nya färgen bli blaskig efter två tvättar och helt enkelt rinna av mitt hår. Dessutom hade jag väldigt många olika ljusa nyanser som blivit av en något ojämn hemmablekning. Hon rekommenderade mig att låta henne bleka hela mitt hår i samma nyans, låta det få en oljebehandling och klippa det. Sedan – om en månad sådär – så skulle hon göra en färgning/slingning. Då skulle håret vara grundat i samma färg OCH min utväxt skulle få leda vägen lite till den nya nyansen. Sagt och gjort. 

Här bjuder jag på resultatet. En bild på en trött Monika i en bil på väg in till frisören. Och en bild på en trött Monika väl hemma i mysklädseln. Tagna med mobil. Ergo, dålig kvalité. Men. Varsågoda!





































Sov gott alla!!

6 kommentarer:

  1. Modig du är, jag har sådan frisörskräck... Det ska bli kul att följa processen via bloggen :-)

    SvaraRadera
  2. Fyra timmar! Det var lång tid det...

    Tur det finns duktiga frisörer som vet vad de pysslar med. Vilken hårkvalitet!

    Fin blev du också!

    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jättefint! =D

    Somnade inte assele efter fyra timmar? Jag har varit till frissan en gång i mitt liv och höll på att få panik. Så klart.

    SvaraRadera
  4. Jättefint!

    Jag har just slängt i en röd färg i håret ju. Illröd men jag blev ganska nöjd. Men jag behöver klippa mig hualigen.....

    SvaraRadera
  5. WOW, det blev ju supersnyggt verkligen!

    Kram

    SvaraRadera