Summa sidvisningar

2016-01-09

Att vintra

Så annorlunda det varit. Att gå hem från arbetet – två dagar i sträck – i snö. Världen blir så annorlunda. Så förlåtande, inbäddad, rundad. Under mina fötter knarrade snön och naturens ljud studsade ostudsat mot omgivningen. Och där promenerade jag, i termobyxor och tjocka vinterkängor, med reflexväst och mössa. Och njöt.

Så annorlunda det är. Att istället för att träna för rörelsens skull, faktiskt göra det naturligt, som ett vardagsgöromål. Idag gjorde jag det: skottade en massa snö. Två gånger. En enkel syssla. Som skänkte mig förnöjsamhet, rörelse och röda kinder. I en värld där himlen hade samma mjölkvitafärg som träden, som vägen, som trädgården, som husen.


Det är vinter. Och just nu är det väl. Det räcker bra.

1 kommentar:

  1. Hmm, jag har för mig att jag skrev en kommentar här i går, men den verkar ha försvunnit i cyberrymden. Jag vill bara att di ska veta att jag fortfarande följer dina inlägg och älskar dem. Och jag älskar den mjuka ombonade känslan och det dämpade ljudet som kommer av massor av snö. Som vi just fått här. Mängder av kall och fluffig snö, lycka!

    SvaraRadera