Summa sidvisningar

2012-11-17

Att bekräfta och bekräftas


Hej. Hur är det? Vad kul det är att se dig. Jag har saknat dig! Nej. Det är sant. Jag menar varje ord jag säger. Varför skulle det inte vara sant?? Jahaaa, du tänker så. Men du, det ÄR sant. Jag saknar dig när jag ser att din plats är tom. När vi inte ses funderar jag på hur du har det. Nej, jag ljuger inte! Varför i hela fridens namn skulle jag göra det? Du känner mig – vet att jag inte ljuger. Nänänä, ett sådant selektivt ljugande finns inte.. Vad 'selektivt' betyder? Jo, det betyder att man 'väljer ut' - som i det här fallet 'väljer ut' vad man skall ljuga om. Jag tjänar inget på att ljuga om det vet du. Om att jag saknar dig. Så det är bara för dig att lära dig leva med det. Att jag faktiskt saknar dig. När du inte är här.

Hej. Hur är det? Är denna platsen ledig? Varför jag skulle vilja sitta här? För att jag gillar musiken du spelar. Om det är för högt? Hur menar du då? Ahaaa, har de andra sagt det? Att du skall stänga av för att du stör deras matro? Nja, det är ganska högt. Men det är ju grym musik!! Jo, jag sa: DET ÄR JU GRYM MUSIK!! ÄR DET DIN FAVORITARTIST?? Men, sänkte du volymen?? Ahh, du hörde inte vad jag sa? Jo, jag undrade om det var din favoritartist? Jasså, det säger du? Du kände honom? Och hans låtar påminner dig om andra tider? Bättre tider? Mmm, kan förstå att du lyssnar på honom på hög volym. Vem jag är? Äsch, jag jobbar här. Ville bara komma hit och höra vem du lyssnade på. Nej, tack själv för sällskapet. Då slapp jag ju käka ensam.

Hej. Hur är det? Nej, nej, nej. Jag menar: hur är det? På riktigt? ”På riktigt” betyder på riktigt! Nej, jag tänker inte skita i det, jag ser ju att du är ledsen. Vad jag har att göra med det? Allt!!!! Allt har jag att göra med det! Varför?? Jo, för att du är ledsen. Och det är viktigt för mig att få lov att hjälpa dig. Om jag har något bättre att göra? Nej. Det har jag inte. Du är viktigast just nu. Nej. Jag skiter inte i det. Kom. Vi sätter oss här. Du behöver inte prata, men vi sitter här en stund. Du skall inte behöva gå in sådär ledsen. Va? Jo, klart att jag kan bevara en hemlighet. Nej, det är inte oviktigt, det du vill berätta. Inte fånigt heller. Jag sitter här. Tills du berättat klart. Så länge det behövs.

Bekräftas. Att bli tilltalad. Lyssnad på. Mycket viktigt. Det grundar människan till marken. Ger henne en chans att slå rot. Stå stadigare. Först då kan man utvecklas i sin fulla potential. Därför saknar jag mitt arbete. Och vill bli hel så fort som möjligt. Så att jag kan fortsätta bekräfta. 

Sov gott!


7 kommentarer:

  1. Vilken härlig läsning. Blev alldeles varm i kroppen. Tänk att få bli så bekräftad och lyssnad på som av dig. Å tänka sig... det blir man på bloggen av dig var dá!! Tack för det fina du! Kramar!!

    Ja och du svarade helt rätt förstås på min fråga.....ang vad som är normalt.

    SvaraRadera
  2. Se och bli sedd. Så viktigt. Ett jättefint inlägg :-)

    SvaraRadera
  3. Ohh, det är precis det jag saknar med att inte vara chef längre! Där handlade det oxå om se och bekräfta varje medarbetare. Något min nuvarande chef är kass på... Du kommer att komma tillbaka, ge bara din kropp och själ tid att helas först!

    SvaraRadera
  4. så bra och fint!
    varmare människa än dig får man leta efter!!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  5. It takes one to see one ;-)... men alla klarar inte det - alla borde få rätt att bli bekräftade för sin egen persons del och talang. Bra chefer gör det och lärare, du är säkerligen en sådan. stora kramen, fuskar lite och läser dig via FB, därav få kommentarer här :).

    SvaraRadera
  6. Jätteviktigt med det där du skriver om, jag säger alltid ha en bra dag til tjejen/killen på ICA när jag handlar om morgonen och mina gäster på seniorboendet får alltid en pratstund och jag lyssanr på hur dom mår, vad dom gjort i helgen och så, ingetkonstigt för MIg, bara en sjäkvklarhet för ja behandlar folk som jag själv vill bli behandlad. Många sköna stunder till Dig i skolan i veckan önskar jag Dig./Mia Pinkladycookbook.wordpress.com

    SvaraRadera
  7. Visst är det superviktigt att bli bekräftad och känna att någon verkligen lyssnar på vad man säger inte bara hör. Ha en fin kväll fina du. Kram

    SvaraRadera