Summa sidvisningar

2012-09-08

Att skratta bortom vett och sans


Har tvättat av mig sminket. Hängt in blusen i garderoben och tagit på mig mysbyxorna. Och nu sitter jag här. Igen. Men en mycket viktig och central sak är helt annorlunda: jag har muskelvärk i mellangärdet. Av skratt. Ty jag har skrattat bortom vett och sans.

Var ikväll på en arbetslagsfest. Vi fick låna en vänlig kollegas uterum och grill och där klämde vi ihop oss – lite drygt 20 personer. Ni förstår, där det finns hjärterum, där finns det stjärterum. Jo, det uttrycket fungerar faktiskt på oss. Det stämmer till sista stavelsen!

Detta inlägg är en hommage till mina fantastiska kollegor. Rakt av bara så. Jag kan ärligt säga att jag älskar dem. De är fantastiska människor, mellan ca 30 – 60 år. Män och Kvinnor. Oavsett när vi samlas och var, kiknar vi alltid av skratt. Det finns inte en enda som inte bjuder på sig själv, som inte kan skratta åt sina egna tillkortakommanden och som inte har tid att ägna en stund för att bry sig om en annan kollega.

De är ärliga och raka. Omtänksamma och humoristiska. Generösa. Vackra. Och otroligt roliga. Ack, så roliga. De är otroliga människor allihop. Och alla arbetar de med ungdomar. Med att lyfta vår framtid. Med att fylla dem med tillförsikt och tro på sig själva. Och de är människor som alla hamnat på helt rätt plats. Det finns inget annat sätt jag kan uttrycka mig på. Inget annat att tillägga.

Jag är otroligt tacksam över att få tillhöra denna skara människor och jag tackar min lyckliga stjärna för att jag, på outgrundliga vägar, faktiskt hamnade mitt ibland dem. Jag önskar de förstod hur mycket jag tycker om dem. Men just nu önskar jag att de alla skall sova gott. Med ett leende på läpparna.

Sov gott ni med!

7 kommentarer:

  1. Goda kollegor är guld värda. Jag har oxå sådana, inte alla, men rätt många. Arbetet är tungt, stressigt å ibland trist, mina kollegor är en stor anledning till att jag är kvar. Vi har ett klimat där man både kan skratta, gråta å säga hur det egentligen ÄR.
    Å min "Lillebror" är verkligen brorsan som jag själv har valt. Det är fantastiskt.
    Så glad att du fick en sån härlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så där känner jag för mina kollegor också, visst är det underbart att få tillhöra ett sånt gäng! Kram

    SvaraRadera
  3. Skratta är bland det bästa som finns för både kropp o själ, jag blir full i skratt när jag läser om din skrattkramp.Det vore jättekul om vi ses i Göteborg och vill du verkligen läsa böckerna kan jag ta med även de gamla och du ska få ett specialpris.
    På fredagen står jag i montern med Lilla Blå, en skruvad historia men jag kommer vara på plats även de andra dagarna. Är du där och har tid o lust, slå en pling. 0768112233 Annika.

    SvaraRadera
  4. Visst är det underart och få så´na kvällar med skratt så man kiknar och bara är omgiven av sina vänner. Hoppas Du får en lika mysig helg tillsammans med dina barn på Bästkusten. Många kramar till bloggaren med finaste texterna och som skriver med så´n känsla i hjärtat.Mia

    SvaraRadera
  5. Så härligt att få skratta så man får värk i magen. Och underbart med så fina kollegor. Jag är också så lyckligt lottad att ha en mångd underbara kollegor. Hoppas du haft en fin lördag. Kram

    SvaraRadera
  6. Den allra bästa sortens träningsvärk, att ha värk av att ha skrattat! Så härligt!

    SvaraRadera