Summa sidvisningar

2013-01-01

Att spegelvända


Undrar hur de har det? De, därinne? På andra sidan fönsterrutan? Ser att deras vardagsrum har mysgult ljus. Lite dämpat sådär. Från spottar i taket. Gillar gyllene ljus. Bättre än kallt, blått. De har filtar och kuddar i sofforna. Verkar som om de försökt färgkoordinera dem. I någon brun/beige färgskala.

De verkar vara sparsamma med pynt och sådant. En hel vägg med hyllor och böcker. Soffor: två stycken; den ena vänd mot öppna spisen och den andra, större, mot en tv. En skänk – den enda möbel med lite patina. Men det är också allt i det stora rummet.   

Undrar hur många de är? Verkar i alla fall vara två barn. Ett par vuxna. Som sällan ses samtidigt i rummet. De vuxna alltså. En stor julgran står i det stora rummet. Den har inte barrat. Kanske vågar den inte? Ty det verkar vara lite onormalt, väldans ordningsamt där. Lite pedantiskt sådär. Vågar man leva?

Mörkt trägolv, trätak, vita väggar. Laptops, iPads. Pocketböcker i högar på en matta framför öppna spisen. Jo, kanske skulle jag kunna trivas där. Där inne bakom rutan. Och tur är väl det. För jag bor ju där.

Ha en god kväll!

7 kommentarer:

  1. Underbar beskrivning av ditt hem =)
    kram

    SvaraRadera
  2. Härligt sätt att beskriva ditt hem!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Trodde du beskrev mitt hem. Klart man vågar leva. Kram och god fortsättning

    SvaraRadera
  4. Phu, började tycka att rummet lät så trevligt, men var inte säker på om du skulle rata det eller inte...
    Kan bli lite avundsjuk på det pedantiskt välordnade ibland. men det är inte jag så...

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Låter som om jag också skulle kunna trivas där! ;) Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  6. Det där låter ju nästan som hemma hos mig... Jag skulle oxå kunna trivas fantastiskt bra där känner jag.
    Jag drar på mig ytterkläderna och kommer över en stund...Blink...
    Ha en fin fortsättning nu finaste du.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  7. Låter som ett rum jag kunde trivas i oxå! Om jag fick slänga in lite klara färger och några döskallar ;-)

    SvaraRadera