Summa sidvisningar

2013-06-24

Att vara i din närhet


Lågt hänger du på himlavalvet i natt. Full till bristningsgränsen. Det känns som om kosmos darrar. Med armarna utsträckta tycker jag mig känna din spegling av värmen från en annan himlakropp.

Påverkar du oss? Stämmer det som berättas? Om mångalenhet, sömnlösa nätter? Alla de saker som inte kunnat föras i bevis? Stämmer de? Precis som din förmåga att skapa ebb och flod i våra vatten? Denna natt är jag nödd att tro det.

För det känns att stå i din närhet. Känns över huden, i nackhåren. Tror att trädgårdens invånare känner den också, ty de är tysta i natt. Som om de också riktar sina sinnen mot dig – oavvänt och oaktat annat de brukar vara uppmärksamma på under mörkrets timmer.  

Undanglidande. Men ändå nära. Här. Är det därför vi alltid undrar?

Sov gott

4 kommentarer:

  1. Den där månen är intressant. Jag tror absolut att den påverkar oss. Jag var rätt ilsk igår dessutom, och då tyckte jag att det gick fint att skylla på månen =) Kram

    SvaraRadera
  2. Månen spelar in, helt klart!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag ska nog göra som Emmy jag med och skylla på månen :)
    Kram fina M <3

    SvaraRadera
  4. Jag missade nattens supermoon och för ovanlighets skull sov jag dessutom som en stock. 10 timmar! Med avbrott för att jag inbillade mig att jag skulle upp och gå till jobbet. Men fick ringa och säga att jag var sjuk. Somnade om, som jag aldrig brukar lyckas med och vaknade först strax före elva. Underligt, men nyttigt för äntligen känner jag mig bättre i förkylningen. Men normalt brukar jag sova riktigt dåligt när det är fullmåne...

    SvaraRadera