Summa sidvisningar

2014-06-20

Att ha drifter

Det är konstigt, det här med drifter. Är det inte så att man säger att våra grundläggande drifter är att äta, dricka och fortplanta oss? Sedan kan man räkna in en ett par, tre, andra saker också: som instinkten vid fara, drivet att överleva. Men det är konstigt. Det här med drifter.

Det slog mig häromdagen att jag saknar drifter. Nästan helt och hållet. Jag blir mycket sällan hungrig. Kan glömma bort att äta flera dagar i sträck. Hade jag inte haft mina två pojkar som behöver äta, hade jag inte själv känt något behov. Jag tycker om mat. Och visst äter jag. Lite. Men jag behöver inte.

Jag behöver inte dricka. Visst måste jag dricka ibland – för att inte torka ut – men en mun vatten räcker. I värmen tränar jag utan problem. Inte hänger jag på mig vattenflaskor när jag är ute och joggar inte. Ibland dricker jag ett par klunkar direkt från kranen när jag kommer hem, men det är allt.

Och den sexuella driften? Nope, tyvärr. Jag förstår helt enkelt inte vad folk pratar om. Det är inte det att jag inte tycker om beröring. För det gör jag. Men sex? Nej. Så vad för sorts människa gör det mig till? Hur hade jag klarat mig som en av de första Homo Sapiens? Utan de grundläggande drifterna? Hade jag varit totalt uträknad? Ja, man kan undra?

Vad blir det av människor som uppenbarligen saknar de grundläggande drifternas drift?



3 kommentarer:

  1. Hahaha, gud så jag känner igen mig! Jag skulle klara mig så bra med några skorpor och lite te helt ensam i en stuga... Om jag var tvungen att kämpa för min överlevnad skulle jag nog dö ut ganska raskt. Det är en av de grejor som gör att jag alltid skänker till tiggare. Jag imponeras av deras drift att vilja skapa ett bättre liv för sig och sina barn! Jag är bara... nja, det är väl bra så här... Och om inte min mage kajkar ihop om jag inte åt regelbundet så skulle jag nästan aldrig äta... När familjen är borta äter jag en macka till frukost och havregrynsgröt till middag och inget mer...

    SvaraRadera
  2. Du verkar ju klara dig ganska så bra ändå även om du inte har dessa drifter. *L*
    Ha en fin Midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men, jag skrev ju en lång kommentar i går om att jag kände igen mig, jag har inte heller särskilt många drifter, jag skulle kunna lägga mig ner och titta på himlen tills jag tynar bort...

    SvaraRadera