Summa sidvisningar

2012-07-19

Att titta på en rosa solnedgång


Och sköljas över med pumpande musikenergi. Tittande ut över västkustens sanddyner och en rosa, rosa solnedgång. Med doften av salt och tång i näsan vibrerar kroppen av musiken som rytmiskt dunkar ut från scenen. I sällskap som känns gudasänd existerade jag i ett underbart nu. Jag håller just nu på att samla ihop mig efter sommarens konsertupplevelse. Jag har återigen sett Hoffmaestro & Chraa..

Få fylla varje por med fantastiska rytmer, att dansa utan att bry sig om vem som ser, fulsjunga med utan att bry sig det minsta om vem som hör. Att stå ensam, men ändå mitt i ett folkhav som delar det man upplever. Att ha min egna upplevelse, men kunna prata om den efteråt med andra som förstår precis vad man menar..

Tycker ni det minsta om musik och njuter ni av att lyssna på skickliga musiker oavsett musikstil, vill jag att ni går och ser Hoffmaestro någon gång i livet om ni får möjligheten. För det är magiskt. En mycket speciell upplevelse. Första gången jag upplevde dem visste jag inte vad som väntade. Nu visste jag. Och ändå blev jag överraskad, överrumplad och överröst med kärlek.

Måste samla mig, lugna mig lite, få blodet i mina ådror att flyta långsammare.. Men ännu en liten stund tänker jag lyssna till deras sätt att se världen.

Godnatt mina vänner!


4 kommentarer:

  1. Verkar som man ska passa på när de kommer till Stockholm ngn gång. Sist var det på Grönan och alla som ville kom inte in! Så oddsen att vinna bland alla ungdomar som köar är väl inte så stor...får nöja mig med skivorna...fast jag förstår att det är liveupplevelsen som är det fantastiska! Kram på dig och tack för fina kommentarer och pepp hos mig!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med konsert! Hoffmaestro spelade här på gatufesten, men det var jag inte på. Har faktiskt aldrig hört dom, så jag kanske ska passa på nu när du har lagt upp lite här i bloggen ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Evigheter sen jag var på konsert, har nog inte varit sen första hälften av 90-talet... Men känner igen den känsla du beskriver. Jag har oxå hört att de ska vara magiska, en upplevelse utöver det vanliga!

    SvaraRadera
  4. Attgå på konserter är underbart, förmej är Winnerbäck sommar å hör till. I år hoppade jag över å det var nog lika bra, hört flera som sa att han var mörk o deppig och att det inte riktigt lyfte.
    Hoffmaestro har jag faktiskt aldrig lyssnat på. Kram

    SvaraRadera