Summa sidvisningar

2013-02-18

Att I-lands gnälla.


Jo tack. Visst mår jag bättre. Mycket bättre. Så pass bra att jag har börjat klaga på banala saker. Fnissande vid diskbänken insåg jag just det. Att jag börjat unna mig lyxen att gnälla. I-lands gnälla. Över småsaker. Över sådant som egentligen inte spelar någon roll. Över sådant som är tecken på att jag inte har några egentliga bekymmer. Som kräver tid att fundera över.

Så. Jag var uppmärksam under dagen. På alla de små ting som irriterade mig. Och jag blev full i skratt. Och insåg att jag var frisk. Varsågoda, min ”friskhetsgnällista”:

Saker att I-lands gnälla över (när det inte finns något annan som bekymrar):

  • 1.  Hår i duschen!!! Men vad f*n!! Är det bara jag som rensar och plockar??
  • 2.  Söner som pinkar ner toaletten. SUCK!!!
  • 3.  Kläder – särskilt strumpor – som slängs vrängda i tvätten!! Aaarrrggghhh. Så får jag stå där. Och vränga rätt. Och igen. Och igen.
  • 4.  Felvända glas i diskmaskinen. Som fylls med vatten. Äckligt, smutsigt diskvatten. Och som får handdiskas i efterhand.
  • 5.  Omöjliga spishällar. Som inte går att få lika blänkande, fina, som när man precis köpt dem. Oavsett medel.
  • 6.  Överkast. En enda fråga: varför???????
  • 7.  Obehaglig tandtråd. Som trådar sig. Och fastnar i tänderna.
  • 8.  Hopplös ögonbrynsnoppare. Som liksom inte möter sitt par. Utan man får slita i det stackars hårstrået helt förtvivlat.
  • 9.  Dåligt radionät. Mitt i en låt, i ett danssteg, försvinner ljudet på radion. Jätteroligt. Inte. Sedan kommer ljudet tillbaka – mycket högre. Och skrämmer livet ur mig.
  • 10. Tomma kartonger i kylen. VARFÖR ställer man in tomma mjölkpaket i kylen? Varför sparar man den sista ml av juicen? Så att jag får återvinna och vika och skölja ur! Varenda gång.


Som sagt. There it is. I-lands gnäll.

Sov gott!

6 kommentarer:

  1. Ha ha. Gnäll på. Det är ett friskhetstecken. fats jag gnäller jämt, sjuk eller firsk eller mitt emellan. =)

    SvaraRadera
  2. Där ser man ingen dålig lista...
    Skönt det känns bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha gnäller över samma saker....och lite till! Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, den listan var ju klockren. Men jag undrar en sak. Fäller de dina ner toalocket efter sig? Det gör inte min man så där har du en typisk sak som står på min lista.
    Strumpor i tvätten. Hos oss är dem för det mesta rättvända men jag vill att de ska vara ihopparade också när de läggs i tvätten. Annars försvinner den ena av någon konstig anledning.
    Så skönt att du mår bättre. Gnäll på bara!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Sånt där gnäller jag med på till vardags...man kan ju inte bara vara glad för hår i duschen..

    SvaraRadera
  6. Hahaha!
    Vad underbart att läsa att det finn fler som tycker och gnäller över samma saker som jag.
    Visst är det lite härligt att gnälla över småsaker.
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera