Summa sidvisningar

2012-12-11

Att rekommendera

För en eon av tid sedan - i slutet av oktober - fick jag en fantastisk fin utmärkelse av en bloggerska: Freja!! Hon hade följande motivering: 

"En blogg för eftertanke, för vackra ord,för oväntade idéer, för djupa tankar. En mycket vacker blogg som har flera bottnar och oanade dimensioner!" Jag blev otroligt tagen av dessa ord och mållös. För tänk så vackert att någon faktiskt tycker det om orden man skriver. Tack fina Freja!

Nu har ju Freja också en fantastisk blogg som bjuder på allt mellan himmel och jord och hon skriver långa, välskrivna inlägg utan att skriva andra på näsan. Bjuder på skratt, eftertanke och många aha-läsningar.

Reglerna för utmärkelsen är:
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera informationen och sätt den på din blogg.


Nu är jag väl medveten om att jag kanske uppmärksammar bloggar andra redan uppmärksammat - se denna utmärkelse i sådana fall som en extra puff för en fantastisk blogg. 

1. Astas - för att med ett brinnande engagemang skriver hon om ämnen andra kanske undviker; om politik, rasism och om att inte ha lust. Och detta blandar hon med att bjuda på sig själv och sin familj. Framförallt sin prins och prinsessa. En blogg med ett stort hjärta. 

2. För sån é jag - en frustande rolig och allvarlig blogg om att vara mamma. Och människa. Malin skriver med otroligt mycket bitande mittiprickhumor om en mammas vardag. 

3. Pipans blogg - med vass galghumor beskriver P det svartaste av svart. Fantastiska skräckhistorier kommer från hennes tangentbord, tillsammans med klurigheter, bitande samhällskritik, fantastiska målningar och dikter. 

4. Livskapitel - en blogg om Millan och hennes Pyret. Och de prickiga. Om tankar och funderingar när allt inte är så himlars enkelt. Och svidande vackra dikter. 

5. Bortabrabloggen - Emmy lever och arbetar i Australien. Och skriver klokt och vackert om allt. Är målmedveten och ambitiös. Och rar och klok. Som en uggla. 

Dessa bloggar, och ett tiotal till, läser jag varje dag. För att jag måste. För att det ger mig något. De förmedlar något. Texter, foton, känslor, funderingar och åsikter. Så fantastiskt. Hatten av för er alla där ute! Utan er hade jag varit fattigare. 

Sov gott!

5 kommentarer:

  1. Tack kära du! Du ska veta att din blogg fyller precis samma funktion för mig, vilket himla bra utbyte där! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivit & jag hoppas du har det bra så får du ha en fin dag tjejen kram till dig


    SvaraRadera
  3. Hejsvejs...
    Jag har bytt blogg (igen...)

    http://blogg.improveme.se/viveka1/

    SvaraRadera
  4. Tack gull för att jag fick vara med på din favoritlista och för den fina formuleringen. Love love...

    SvaraRadera
  5. Ohh, så fint du skriver om mig. Och de bloggar du läser läser oxå jag, av samma anledningar. Men en av dem var ny för mig, så den ska jag ta och kolla in! Allt det jag skriver om dig är sant, och det är dessutom inte på långa vägar tillräckligt för att beskriva hur bra jag tycker din blogg är. Du har en fantastisk hand med orden!

    SvaraRadera