Summa sidvisningar

2012-04-01

Att musikutmanas XI

Så var söndagen snart över. En dag med många intryck. Många skratt och många oavslutade samtal. Oavslutade för att det blir så när många människor träffas som har en miljon olika saker att dryfta med varandra. Oavslutade för att barnen kräver sitt; uppmärksamhet, snabba svar och delaktighet. Men det gör inget - vi kan tala färdigt en annan dag.

Vi firade L:s 8-årsdag. Alla mina syskon, med respektive och barn och mina föräldrar. Nästan tjugo stycken alla tillsammans. Solen bröt fram genom molnen och inomhus märkte vi inte av den kyliga vinden. Tiden springer iväg när man har trevligt. Fort. Och helt plötsligt står man där med det som är kvar när alla gått hem.

Så. Ikväll blir det ännu en musikutmaning. Men med en liten tvist.

Låt du kan spela på valfritt instrument


Jag kan inte. Spela på något instrument. Lite blockflöjt har jag kämpat med, men inte särskilt bra. Tyvärr. Men låten nedan gjorde att sedan dess har jag närt en dröm om att stå på scen. Att sjunga, fånga en publik. Kanske till och med spela ett instrument. Därför ger jag er:

"Mono I Agapi" med Anna Vissi, för Cypern 1982:



Ber ännu en gång om ursäkt för det långa introt. Ha en god söndagsnatt!!

4 kommentarer:

  1. Det är så härligt när nära och kära träffas och pratet svirlar i luften. Och precis - mankan prata färdigt en annan gång.

    Ha en härlig måndag!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni haft.

    Jamen rösten är ju ett intrument också. =D

    SvaraRadera
  3. Jo, av nån konstig anledning så blir alltid disken kvar.. :)
    ha en skön måndagskväll !!

    SvaraRadera