Summa sidvisningar

2012-05-26

Att blogga direkt

Direkt från ESC 2012. Nu är det dags. Om inte annat ser jag fram emot det för att jag ser fram emot det svenska bidraget. Som jag inte tycker är bäst. Men B och jag tyckte att det var intressant att se hur Loreen mumlade i semifinalen (hon lät lika säker på engelskan som förra årets vinnare lät i mellanakten när de sjöng "Waterloo") - jag var inte direkt imponerad om man uttrycker sig milt. Med andra ord skall jag hålla tummarna för att det går något bättre i kväll. 


Kristallarenan är spektakulär. Vacker. Men. Scenen känns lite opersonlig. Stor. Och så har de en vindmaskin som heter duga. Många artister ser ut att blåsa bort. Värdarna är otroligt fåniga. Isch!! Det bästa är att de inte talar särskilt länge på grund av att man måste skynda på. *ler* "Vykorten" mellan numren är föredömligt korta och snyggt gjorda. 


Nu har Ungern sjungit. En välgjord låt. Killen sjunger rent. Duktiga musiker. Men låten ger mig inte mycket. Albaniens tur. En mycket skicklig sångerska. Ett stort plus att hon sjunger på albanska istället för en skitdålig engelska. Gina, vår svenska kommentator, verka tyvärr vara lite felinformerad. Hon säger att sångerskan är född i Kosovo men flydde som barn till Pristina. Öhhhhh, Pristina är Kosovos huvudstad. Uppenbarligen flydde hon till Albanien. Som inte alls är Kosovo.Annars flydde hon ju inte, eller??


Min favorit gick som väntat inte vidare från semifinalerna. Jag blev huvudlöst förälskad i Portugals fadoballad. *ler* Men man får ju någonstans inse att smaken är som baken. Nu skall jag låta er lyssna vidare ostört. Och urk - nu är det Litauen. *suck* Innan vi skiljs åt för i kväll ger jag er en annan gammal ESC favorit:






Ha en fin lördagskväll!!

13 kommentarer:

  1. finns många bra bidrag tycker jag =)

    SvaraRadera
  2. Ha det fint själv du ;D Jag hoppar denna där festivalen. Orkar inte med det. Men jag delar din fascination för morbida/spökliga/doppelgänger-grejer. Fränt. Intressant. =)

    SvaraRadera
  3. Jag är fantastiskt glad för Loreens skull. Å stolt. Men jag såg inte festivalen bara resultatet.Kramar å sov sött finaste M/ Asta

    SvaraRadera
  4. Det gick ju vägen ...:) Tycker att hon är fantastisk och ännu bättre live..ha en härlig söndag och hopps du får massor av pussar av dina fina killar kram Diana

    SvaraRadera
  5. Har inte sett en enda minut men är givetvis glad för Sveriges skull.
    Dock är det en låt jag fattar nada av... Men uppenbarligen gick den hem o det var ju roligt.
    Ha en skön dag!!

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en riktigt fin söndag!! Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas Du haft en fin helg...
    Roligt att Svergie vann...vi satt som klistrade framför tv igår kväll..
    Kram
    Viveka.

    SvaraRadera
  8. Liveblogg, imponerande! Jag körde live på facebook så det blir repris på det i mitt inlägg idag... Men det var kul igår, dottern stod och hoppade upp och ner när Sverige drog ifrån och drog ifrån och drog ifrån... Även om jag hade andra favoriter blev jag glad, och hoppas, hoppas, hoppas att jag kan få tag i en biljett till finalen nästa år!!!

    SvaraRadera
  9. Tyckte hon var riktigt bra igår, hon har dock inte varit en jättefavorit hos mig ;-) förens på sista tiden - duktigt värre att Live-Blogga - hur hinner du med allt?! Tack för ditt fina inlägg på min blogg Mammahormoner. Stor kram till dig

    SvaraRadera
  10. Å vi vann =D Loreen var min favorit från start. Kanske för att jag inte gillar ballader och sånt. Har aldrig röstat så mycket på någon låt som jag gjorde när Lordi var med för 3-4 år sedan =D

    Ha en fin dag!!
    KRam!

    SvaraRadera
  11. Nä man tycker inte alltid lika, och det är väl det som är det fina, att man kan få välja att lyssna på det man vill!Kramar!

    SvaraRadera
  12. Sv det har inte varit här och målat baksäten sedan inbrottet i vintras. Varit för kallt.
    Läser dig jag också även om jag inte e så duktig på att kommentera.

    SvaraRadera
  13. Jag såg Rysslands bidrag - underbart gulliga små tanter. Sen såg jag inget förrän det var Loreens tur, därefter somnade jag. ;)
    Kram

    SvaraRadera