Summa sidvisningar

2012-05-12

Att musikutmanas XXIX


Näst sista utmaningen – sedan är det fullföljt och klart. Inte för att det skulle ha hänt något om jag låtit bli att hålla hela utmaningen. Inget särskilt skulle ha inträffat och solen skulle ha fortsatt att gå upp varje morgon. Så är det. Men nu är jag den typ av människa som ändå klappar sig själv på axeln och tänker: ”Bra gjort Monika! Du höll det du gav dig in på!” Mycket underligt. Och konstigt.

Bästa låten på radio just nu. Är innehållet i denna näst sista utmaning. Och då känner jag att jag nog får välja ut en av årets ESC-låtar. Nu när vi hört dem alla. Jag skall avslöja vilken jag tycker är bäst. Och det är inte Loreens. Det svenska bidraget ÄR snorbra, och hon HAR en fantastisk röst. OCH chansen på att ta hem hela baletten. Helt ärligt. MEN. Jag kan INTE med scenshowen.. Tyvärr gott folk. Ber ödmjukast om ursäkt. Men jag tycker den är pinsam och utomordentligt fånig. Därför går den faktiskt bort. För mig.

Jag har fastnat för två andra. Den ena är det många som tror kommer hamna bland de bästa – den andra är det ingen som ens kommer ihåg:

Ivi Adamou för Cypern med ”La La Love” - tilltalar mitt tonårsjag som dansar en hel natt. Och morgon. Dessutom sjunger hon faktiskt bra live också.



Filipa Sousa för Portugal med ”Vida Minha” - tilltalar mitt melankoliska tango-jag. Varje vändning i sången känner jag med hela kroppen och jag har gåshud. Av välbehag.



Lyssna och njut – och var arga på mig för att jag inte älskar ”Euphoria”..

9 kommentarer:

  1. Man gillar olika mat, olika böcker, olika kläder etc etc. Så varför skulle alla gilla Euphoria? Jag gör det, men vadå? Jag gillar dig i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte igår på att nästan alla EVC-låtar är bra träningslåtar. (förstörd av tidigare liv som gyminstruktör)Euphoria skulle jag t.ex. använda för spinning. La La Love är step-up. Vida Minha är danspass, typ Zumba eller DanceMix.

    Alla är lätträknade och helt symmetriska. Nästan synd att jag inte instruerar i annat än yoga nu.

    SvaraRadera
  3. God morgon fina M fick ju titta in på din nya blogg :) ja idag blev det sov morgon och snart till jobbet ...hoppas du har det bra å får en härlig söndag med familjen kram å kram till dig

    SvaraRadera
  4. Haha, du är inte ensam om vad du tycker om Loreens uppträdande men låten är jävligt bra.
    De här låtarna var heller inte så tokiga.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag var/är inte heller överförtjust i Loreen, har dessutom inte hängt med alls i år på de andra ländernas bidrag... blir spännande när dagen D väl kommer. Ha en fin söndag, idag skiner solen äntligen här! kram

    SvaraRadera
  6. Steppar in för att säga hej och nu ligger du i min lista:)

    Önskar dig en fin Söndag...:)

    SvaraRadera
  7. I år har jag ingen koll på bidragen till Eurov...
    I em har vi en kanon-väder...
    Kramisar
    Viveka

    SvaraRadera
  8. Jag gillar inte heller scenshowen, tycker fortfarande vi skulle ha skickat Danny i år... Och jag gillar Cypern men absolut inte Portugal, uptempo är grejen för mig!

    SvaraRadera