Summa sidvisningar

2014-09-21

Att raka motsatsen

Ursäkta? Förlåt? Hur menar du när du säger att han är raka motsatsen till mig? Vad är det som roar dig så med den tanken? Vad är det som är motsatsen till det som är jag?
Är min raka motsats en person som har en avslappnad inställning till städning, som är intresserad av bakning och matlagning och är fantastiskt duktig med att anlägga trädgårdar? Jag anar allt att det är det du finner lustigt. För jag ÄR ju motsatsen till det.
Men du, motsatsen till mig kan också vara en bitter, småsint människa. En som inte tycker om att röra på sig och som inte drar sig för att slå folk. Det är också min motsats. Den motsatsen är dock inte lika lustig, eller hur? Så, när du undrar vad jag kommer att göra om min son växer upp till min raka motsats för att revoltera mot mig, vet jag inte riktigt vad jag skall svara. Kanske kommer jag att vara stolt över honom. Kanske kommer jag att gråta inombords.

Raka motsatsen. Inte ens det är entydigt och enkelt.

2 kommentarer:

  1. Ja mkt klokt skrivet. Raka motsatsen... Uh

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Alla människor är för komplexa för att det ska gå att definiera vad "raka motsatsen" är!

    SvaraRadera