Summa sidvisningar

2013-12-30

Att drömma

Sitter mittinatten och inser att jag inte kommer att sova i natt. Om två timmar, halv fyra, skall jag köra mina föräldrar till Landvetter flygplats. Så därför sitter jag här. På divanen. Och funderar. Och skriver.

Inför 2014. Vad önskar månde en enkel person som jag? Förutom världsfred, slut på världssvälten och att vi alla tar bättre hand om vår jord? Jo, det finns nog några saker till; att mina pojkar skall må bäst, att de är lyckliga och att de får skratta mycket. Men förutom det? Vilka är mina önskningar – egoönskningar?

Jo:
1. Att någon förläggare kommer att vilja ge ut min samling av betraktelser.
2. Att jag kommer överens med huvudpersonen i min första roman och kan hitta en väg genom berättelsen som vi båda är sams med.
3. Att jag kan hitta ett sätt att utvecklas inom mitt arbete – annars lämnar jag det.
4. Att valåret blir ett valår att minnas – med stort valdeltagande, tydliga politiker och färre röster på SD.


Så är det nog. Om jag tänker efter. Inför 2014. Och drömmer. 

1 kommentar:

  1. Dina egoönskningar stämmer med mina, vi är ego båda två (fast det är dina texter jag tänker på, jag har inga egna...)!

    SvaraRadera