Summa sidvisningar

2013-12-31

Att boksluta

Jo, jag vet. Inte många som hinner läsa bloggar och annat sådant en dag som denna. Och inte många som hinner plita ner något heller. Men jag känner att jag har den tiden. För ett bokslut. Av 2013.

Först vill jag dock önska er alla ett gott nytt år! Ett år till i det vi kallar livet. Ett helt år till att fylla med skratt och glädje, med tårar och eftertanke. Ett år till att läka på, att samla kraft på, eller ett år att lära sig flyga på. Hur det blir står skrivet i stjärnorna, men huvudsaken är ATT det blir. För alternativet hade ju varit att vi inte hade varit här.. Tack! Tack för att ni läst min blogg, tack för att ni kommenterat och tack för att ni finns.

Så. Hurdant var nu mitt 2013? Som jag skrev i julbreven till mina pojkar var det nog ett mellanår. Ett år i livet liksom. För mig och mina närmaste. Om jag gör bokslutet här och funderar än mer kanske min uppfattning blir annorlunda? Vem vet?

Jag började året med sjukskrivning. På heltid. För att i februari, pang bom, börja arbeta heltid igen. Min fina B fyllde tonåring och älskade L blev 9 år. Bror gifte sig och hade ett tredagarsbröllop ute på Tjörn och jag var värdinna. Sommaren började i maj, men gjorde ett uppehåll på ett par, tre veckor i juni, för att åter smälla till med fin värme ett bra tag. Vi var iväg på semester i tre veckor; Kosova och Montenegro.

Sommaren tillbringades annars med flera utflykter, bad i hav och insjöar och många skratt. Jag samlade ihop mina betraktelser i skrift och skickade iväg mitt manus. På arbetet började jag arbeta med en ny kollega och fick en ny elevgrupp. Jag blev utgiven för första gången!! Som medförfattare i en skräckantologi!! Jag fick diagnosen ”intetillräckligtdövförhörapparat”. Mamma firades med en stor överraskningsfest hemma här, då hon fyller 60 år på nyårsdagen. Det var skönt att det blev lyckat och att jag kunde rodda allt i hamn.

Under den sista månaden i år kände jag att jag eventuellt skulle orka återuppta mitt politiska engagemang och mina uppdrag. Jag var på tre möten. Jag var på två begravningar, och dagarna kring jul gick ännu en kamrat bort. Julen firades annars fantastiskt skönt med mina två killar. Vi tre fick besök på julafton av Å med fina I. Och nu väntar jag in årets sista gäster: vi kommer att bli åtta personer hos oss, B, L och jag, tillsammans med Å och hennes K, S och hennes G och deras son A.


Ja.. Vad sägs? Ett bra mellanår. Mellan skratt och tårar. Livet. Vänner, kamrater, minnen. Ha det nu underbart alla! <3


1 kommentar:

  1. Jag tänkte att mitt 2014 ska fyllas med glädje, skratt och massor av energi! Inget mera sorg, tårar och trötthet...

    SvaraRadera