Summa sidvisningar

2013-12-02

Att inte önska

Och julen är snart här. Kanske julklappar med den? Nåja, hos oss får verkligen bara B och L några julklappar, så jag vet att jag inte kommer att få några. Och jag har inte saknat det. Alls. Men. OM tomten skulle få för sig att överraska mig så finns det en del saker som appselut inte skulle vara uppskattade. Alls:

1. Underkläder. Bahahahahahahahahaha, verkligen ett stort ”nejtackaldrigilivetskojjardu”!! Jag köper specialsydda BH:n. En gång vart femte år. Och alltid samma svarta trosor i boxermodell. Punkt!

2. Smycken. Bahahahahahahahahahaha, lika roligt som ettan! Jag använder inte smycken. Punkt. Tycker inte det är värt att lägga pengar på. Punkt. Jag har en ring. Punkt.

3. Parfym. Men herrejösses! NEJ TACK!! Jag använder en doft. Ett par gånger i månaden. Jag får huvudvärk av folks doftagotter och det är oproportionerligt dyrt. Blärk!

4. Hushållsmaskiner. Skojar du? Varför skulle jag vilja ha det? På allvar alltså?

5. Satinlakan. HATAR satin mot huden!! Yuk!!!

6. Handväskor och annat tingeltangel. Går fetbort. Verkligen. Avskyr handväskor. Har helst plånboken i fickan. Och mobilen. Det är allt.

7. Alkohol. Öhhhhh???? Va???? Jag dricker inte alkohol. Så dyr whiskey eller annat förstår jag mig inte på.

8. Porslinsfiguriner. Jag kommer slänga dem på dig om du gör ett försök att ge bort sådant. Jag är pedant. Ge mig inte fler grejer att damma!!

9. Kristall. Men lägg av. Tycker inte om. Har aldrig tyckt om. Kommer aldrig tycka om.

10. After Eight-choklad. Fy. F*n. Tack, men nej tack.


Så. Nu vet ni. Om ni ens hade tänkt att köpa något till mig. Eller om TOMTEN tänkt köpa något till mig. Menar jag ju.  

2 kommentarer:

  1. Oj! Så olika man kan vara! Måste kanske göra denna lista jag med. Och jag skulle sakna julklappar!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, tvillingsjäl! Jag vill inte ha presenter alls, jag trivs bättre när jag får köpa saker till mig själv, inte låta någon annan styra och ställa... Och din lista skriver jag under på, med två små undantag. Choklad är ju alltid choklad, även om den omfamnar mint. Och smycken kan funka om det är glittriga döskallar...

    SvaraRadera