Summa sidvisningar

2014-08-10

Att dricka sommar

För någon är sommaren rosé ur kylda flaskor. För andra välsmakande kalla öl. För visst hör drycker till sommarens lediga stunder? Stunder i sällskap eller i ensamhet. Stunder av skratt och fniss eller i tyst kontemplation.

För någon är sommaren en lång räcka med baksmällor. För andra en lång räcka med tomma, ekande hål i magen och hårt hopbitna käkar. Att dricka, dricka sommar. För dricka måste vi. I värmen och solen.

Jag dricker också. Men orsakar inga baksmällor eller hopbitna käkar. Jag förstår inte finessen hos ett bubbligt vin eller eftersmaken av ett väl kylt öl. Förmodligen går jag miste om något. Men om det är jag ju lyckligt ovetande.

För sommaren för mig innebär kalla glas med Pepsi. Pepsi Max. Ibland, när jag skall festa till det. Så det så. Jag dricker min sommar. Och du din.


3 kommentarer:

  1. Och jag har precis lagt ner all läskdrickande (annars är det Cola Zero som gäller för mig) och lyxar med Brämhults istället... För vin och öl har aldrig falit mig i smaken heller...

    SvaraRadera
  2. Själv tycker jag det är gott med stora glas isvatten, å många sådana har det blivit i sommarens värmebölja!
    Ha en finfin em o kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, ja nog dricker vi sommar alltid. Är ingen semesterdrickare så att jag dricker alkohol varje dag! Men jag gillar den kalla ölen, ibland den kalla ros'en, och ett glas kallt vitt vin. Men annars är fanta och Ramlösa mina favoriter.

    Kram

    SvaraRadera