Summa sidvisningar

2014-08-21

Att serieavsluta

Så har sommaren verkligen vinkat adjö här på västkusten. Jag hann inte själv ta farväl av henne, utan jag lämnades övergiven i efterdyningarna. I snart tre veckor har vädret verkligen inte varit. Varken eller. Det har stormat, haglat golfbollar, och regnat vertikalt. Spöregnat. Så sommarens värme och torka har övergått i översvämningar och nedblåsta grödor. Underligt. Mycket underligt.
På jobbet och under valaktiviteter är det långbyxor, kängor och jacka som gäller. Regnställ och paraplyer spelar ingen roll då man ändå är dränkt. Konstant. Så jag tröstar mig med slutet på tv-serielistan:

11. Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden?

Njaaaeeee. Har ingen aning alls. Jag tittar mycket lite på tv och det känns som om jag inte hinner följa något.

 
12. Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt?

Ja, jösses! Jag försökte titta på ”Skilda världar” för tusen år sedan men var tvungen att låta bli för den var så fruktansvärt dålig!!! Jag vrider mig av skam över den fortfarande när jag tänker på det!


13. Nämn en tv-serie som har fått dig att gråta flertalet gånger?

”Lilla huset på prärien” och ”Anne på Grönkulla” (se ovan)


14. Nämn den senaste tv-serien som du tittade på?

Den danska ”Broen” som jag faktiskt tyckte var bra!


15. Nämn din favoritgenre när det gäller tv?

Dokumentärer och samhällsprogram.


16. Nämn den första tv-serien som du blev besatt av?

Också här ”se ovan” men nämnas kan kanske också tv-programmet ”Bullen” som gick efter barnprogrammen och ”The Cosby Show” som hela familjen tittade på.


17. Nämn en tv-serie som du önskar att du aldrig tittat på?

Alla tv-serier som går på Disney Channel. Mina pojkar har ibland tittat på dem och jag står inte ut med de dåligt, skrikigt dubbade svenska versionerna!!


18. Nämn den konstigaste tv-serien som du tyckt om?

”Hemma värst” eller ”The Young Ones” gillade jag även om jag var lite för ung för att riktigt förstå det briljant samhällskritiken i serien.


19. Nämn den roligaste tv-serien som du tittat på?

Bitvis har jag tyckt den svenska ”Solsidan” har varit jätterolig. Liksom andra som jag nämnt ovan.


20. Nämn den tv-serie som kan skrämma dig mest?

När jag tittade på ”Twin Peaks” på högstadiet blev jag rätt illa till mods emellanåt.  



6 kommentarer:

  1. Här är oxå hösten i antågande men vi har soligt och vackert i dag.
    Det känns som det går att andas igen!
    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å nu ska ju "Skilda Världar" gå i repris. Kanske du ska ge den en ny chans, haha ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, The Young Ones! Gud, vad jag skrattade åt hippien... Neil? Hette han det? Vyvvyan var punkaren i alla fall.

    SvaraRadera
  4. The young ones, så bra den är! Men Solsidan har jag så svårt för, den är för stereotyp för mig, jag kunde inte skratta, trista jag. Twin Peaks däremot är en favorit, jag och min kompis H pratar till och med om att åka till Twin Peaks festivalen i USA...

    SvaraRadera
  5. Solsidan är inte dum faktiskt. Det är sällan som jag skrattar åt nån komedi men den är kul!

    SvaraRadera
  6. Haha, läste "nerblåsta GRODOR" :)
    Hakar på din lista denna delen.
    ha en skön fredag !!!

    SvaraRadera