Summa sidvisningar

2014-08-08

Att tanka sommar

Jag tankar sommar – fyller mitt livsjag till bredden med sommarsol och sommarljud. Vaknar till varma morgnar och läser min morgontidning en bit in på förmiddagen med barfota fötter mot solvarma altandäck.

Jag tankar sommar – låter mitt jag sjunka ner i det som är just nu. I alla blommornas dofter, i humlesurr och fjärilsfladder. Dricker mitt kaffe i långsamma klunkar, medan solen värmer mina bara ben.

Jag tankar sommar – i korsdraget som fläktar genom mitt hus. I det faktum att jag kan låta mitt blöta, nyduschade hår torka i den smekande vinden. I det faktum att bagaget till bilen alltid är packad med picknickfilt, solstolar och badhandukar.

Jag tankar sommar – liggande på den vidsträckta sandstranden – min strand – tjuvlyssnade på fragment från uppsluppna sommarsamtal. Lyssnade på de badandes skratt, på måsarnas skränande och på mina pojkars bus.  

Jag tankar sommar – promenerande genom min vackra stad, fylld av musik och glada människor. Konserter, vackra bilar, utomhusbio. God mat, stadsvandringar och fruktdrinkar.

Jag tankar sommar – allt vad jag kan. Ty ljuset, värmen och sommarens tempo är jag. Det som är jag. Och jag behöver skapa mig en dräkt av vackra, ljumma kvällar, av trevligt sällskap och grillade kycklingspett och soldoftande hud inför det som komma skall.

Ty det som komma skall. Är inte jag. Då bara låtsas jag ett tag.


3 kommentarer:

  1. Jag älskar den här sommaren som låter dig fylla dina tankar till brädden!

    SvaraRadera
  2. Ska nästa vecka tanka värme och sol jag med hoppas jag. Det som såg så tröstlöst ut i juni kom att

    SvaraRadera