Summa sidvisningar

2014-08-10

Att fullmånevaka

Dramatiskt tittar fullmånen ner från dess plats i universum. Hon kastar sitt fantastiska sken över natten värld. Bäddar in allt jag ser i ett silverskimmer. Men det är inte på grund av henne som jag inte sover denna natt. Det är på grund av annat.

Denna sommar är ännu inte slut. Det som är slut är min ledighet. Och nu i silvernatten summerar jag en sommarledighet värdig dess namn. Och jag är nöjd. Tillfreds med min sommar. Har införlivat också den oro dessa veckor skänkt mig. Oro över världen och människan som ras.

Jag ser fram emot mitt arbete. Min ändrade tjänst. Nya kollegor. Ser fram emot alla möten jag kommer att göra i mitt valarbete. Ser fram emot det tuffa arbetsschemat som redan på måndag börjar med att jag är borta hemifrån mellan 7:30 och 21:15. Så det kan inte vara det. Som gör jag inte kan sova i natt.

Min vakande oro gäller något helt annat. Det är en oro som är fylld med en saknad. Ty jag har insett att jag kommer att sakna mina två pojkar något otroligt mycket. Mina fina, älskade, roliga pojkar. Mina själsfränder.

Så mycket vi har pratat denna sommar. Umgåtts. Läst böcker. Varit ute och sprungit ihop. Lagat mat tillsammans. Ätit gott. Och skrattat. Och fnissat. Deras närvaro har fyllt mina dagar. Och jag kommer att sakna dem otroligt. Hjärtskärande mycket. Deras spontana kramar och pussar.

Därför sitter jag och vakar denna augustinatt. Och bävar inför alla de timmar jag måste vara ifrån det finaste jag har. Mina pojkar.  


3 kommentarer:

  1. Barnen är det finaste man har så inte så konstigt att du kommer att sakna.
    Härligt att läsa att din sommar varit så fin!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Att bli sjukskriven är tungt och eländigt på många sätt, men det har ändå gett mig förmånen att kunna finnas hemma när mina barn är hemma, och det är en enorm glädje, så jag förstå precis vad du menar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du Freja - TACK för att du kommenterar hos mig! Du är ensam anledningen till att jag faktiskt fortsätter publicera min blogg - annars hade jag skrivit enbart för mig själv. Det gör faktiskt något för en när man inser att någon läser... Så tack fina du! <3

      Radera