Summa sidvisningar

2014-08-18

Att nonsensskriva

Trots att livet är som det är – att vi människor inte mäktar med att vara medmänniskor, är jag tacksam för just livet. För alternativet hade varit så mycket värre. Tristare och tommare. Så mitt i allt allvarligt och allt som är här och nu vill jag att ni skall läsa något annat. En lista. Om tv-serier. Som jag har lånat av Freja.
Var så goda. Första halvan:
1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger?
Det är ett par stycken det. När jag var liten började min STORA, STORA kärlek till tv-serien ”Lilla Huset på prärien”. Under dagar och kvällar med skräck, var det min räddning. Jag såg varenda del. Och senare spelade jag in repriserna på VHS. Och ännu senare i mitt liv vill jag en vacker dag köpa DVD-boxarna. En dag. När mina pengar inte behövs någon annanstans.
”Anne of Green Gables” – den kanadensiska serien om Anne på Grönkulla. Har jag säkert sett i alla fall tjugo gånger.
BBC:s serie om ”Stolthet och fördom” med Colin Firth som mr Darcy. WOW!!! Jag säger bara WOW!!
2. Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av?
Tjaaa, alla tre ovan nämnda och kanske tre andra: ”Absolutely Fabulous” (Helt hysteriskt) och ”The Vicar of Dibley” (Ett herrans liv) och så naturligtvis ”Friends” (Vänner)

3. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att vilja titta på en tv-serie?
Kvinnliga: Dawn French och Mia Skäringer – Manliga: Colin Firth och Richard Armitage
4. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att INTE vilja titta på en tv-serie?
Tom Cruise och Selena Gomez

5. Nämn en tv-serie som du kan citera från?
Alla tre först nämnda. Men mitt favoritcitat är mr Darcys första ”frieri” till Elisabeth Bennet.

6. Nämn en tv-serie som du gillar men som ingen annan tycker om?
Jag vet inte jag om andra tycker illa om serier som jag gillat, men jag brukar småfnissa åt den brittiska serien ”Keeping Up Appearences” (Skenet bedrar) Känner ingen annan som ens tittar på den.

7. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till?
”Lilla Huset på prärien” och ”M.A.S.H”

8. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på?
Alla borde se ”Blackadder” :))))))))
9. Nämn en tv-serie som du äger på dvd?
”Pride and Prejudice” (Stolthet och fördom)

10. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie?
Oj. Ingen aning. Men jag tycker mycket om Mayim Bialiks rollprestation i ”Big Bang Theory” och henne såg jag först i halvdåliga barnserier på Disney Channel. Så det är en trevlig överraskning.



3 kommentarer:

  1. Jag tittar gärna på Skenet bedrar, tycker den är strålande!
    Ha en fin Tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men hallå! Du är en blandning av mig och min man gällande tv tittning, även om det skiljer sig lite.
    Kul, ikväll skall jag kopiera denna!

    Hoppas du har en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jaaa, Black Adder, alla säsongerna! Hysteriskt roligt!

    SvaraRadera