Summa sidvisningar

2014-01-19

Att snart sova

Nu är det natt. Dags att sova. Att vila och sluta ögonen. Låta drömmen föra en bort och vakna till en ny dag. Nu har ännu en helg förflutit. Så vad har denna helg inneburit? Jo, jag har förberett projekt Två, bland andra saker jag gjort. Och, för den som gissade att projekt Två har med jobbErgo att göra – inlägg här – hade rätt.

Det har med mitt yrke som lärare att göra. Med en lösning kring det jag upptäckt har varit ett bekymmer. För jag har svårt att stillatigande se på när saker och ting inte förändras, när uppenbara brister inte kan lösas. Så jag har gjort en projektbeskrivning. Och jag hoppas få presentera det på regionen här.


Så nu är projekt Ett och Två påbörjade så mycket de kan vara påbörjade. Nu ligger det inte längre bara på mig. Nu har jag gjort vad jag kunnat. Så får vi se. Nu måste jag ta tag i projekt Tre. Och det har utökats med ytterligare ett projekt. Men sedan får det räcka för i år. Så det så. Nu skall jag sova.

4 kommentarer:

  1. Lycka till med dina projekt och ha en bra arbetsvecka. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag fick vara med och påbörja ett jobbprojekt i fredags, det var kul. Men jag blir så otålig, jag vill att allt ska komma igång direkt! Jag får nöja mig med att driva på projekten här hemma...

    SvaraRadera
  3. Är helt övertygad om att du kommer ro alla dina projekt i land. Du känns inte som någon som påbörjar något utan att ha rejält på fötterna.
    Lycka till önskar jag dig (även om jag inte tror det behövs...)
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  4. Bra när man aktivt tar tag i saker man tycker är fel o inte känns bra. Jag önskar jag hade den förmågan fullt ut.
    Kram.

    SvaraRadera