Summa sidvisningar

2013-09-17

Att drömma sig bort


Drömmer mig bort. Till ordlös kommunikation. Där jag vet att du vet att vi vet. Och jag kan vila i det. Eller till det stället där jag avslutar din tanke och du min, där vi är synkroniserade i en kosmisk symbios. Dit drömmer jag mig bort.

Drömmer mig bort. Till ett tillstånd som inte känner trötthet. Som inte kräver vila inför aktiviteter jag faktiskt LÄNGTAT efter att få genomföra. Ett tillstånd som inte lämnar mig dränerad på kraft i en vecka för att en dag varit extra krävande. Dit drömmer jag mig bort.

Drömmer mig bort. Till värme och ljus. För det verkar som om jag faktiskt är beroende av det. För att må bättre. För att tänka lättare tankar. För att bära det tunga enklare. Värme och ljus, mer än ett par timmar mitt på dagen upplevd genom fönstret, framme vid vita tavlan i mitt klassrum. Dit drömmer jag mig bort.

5 kommentarer:

  1. Det är behagligt att drömma sig bort...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Drömma sig bort är något jag gör ofta.
    Till min frisörsalong och mina underbara väninnor / jobbarkompisar.
    Mina härliga kunder som har kommit tillbaka år efter år.
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera
  3. Vi kan byta! Du får min vår och sommar så får jag din höst och vinter, OK?

    SvaraRadera
  4. Ja visst spelar vädret roll. Men jag gillar vår och höst. Vintern nja och sommaren okej. Men det kan vara olika det där från år till år beroende på hur man mår. När vi var i Gran Canaria en vecka för nåt år sen så kändes det som att jag ville bo i ett sånt klimat och var beredd att flytta. Idag känner jag annorlunda. Kramar!

    SvaraRadera