Summa sidvisningar

2013-10-09

Att skriva inlägg 400


Det är det det är! Det 400:de inlägget. På denna bloggportal. Och egentligen finns det millioner saker jag skulle vilja skriva just i kväll. Massa vackert jag skulle vilja formulera och annat jag skulle vilja dryfta – men jag är alltför trött i det som är jag; Monika, Ego och Ergo Sum.

Veckan har varit underligt omtumlande. För någon som egentligen skall vila med jämna mellanrum, som egentligen skall bromsa alla projekt och hushålla med engagemang. Det har hänt sådant som är sorgligt för människor som betyder mycket för mig. Det har varit många urladdningar för andra som står mig nära. Jag har inte kunnat svara i telefon när mina närmaste ringt och jag har bara funnits där till hälften för dem som behövt mig. Inte alls bra.

Bra har varit en bubblande lyckokänsla i mig – som trots allt annat inte kunnat slockna – idag höll jag ”min” bok i handen för första gången! Fantastisk känsla! Att notera här i i-land finns också det faktum att jag blivit med matsalsbord och äntligen blivit riktigt vuxen. Och i kväll tillbringade jag flera timmar med två väninnor som kom med en fin blomma för att fira min författardebut! Tänk, efter 17 års bekantskap har vi fortfarande en massa att prata om!






Så det har varit mycket av allt. Och lite av annat. Därför är det kanske föga förvånande att inlägg 400 blir lite lagom förvirrat – så här strax innan midnatt. 

5 kommentarer:

  1. Ojoj så mycket trevligt! GRATTIS till boken! Och till inlägg 400. Och till matsalsbordet! Hoppas du har det gott och njuter av allt bra omkring dig!

    SvaraRadera
  2. Så ogenerat stolt och lycklig för din skull.
    Heja dej!

    SvaraRadera
  3. Spännande med boken.
    Å vad härligt med en matsalsgrupp.
    Det är så mysigt att duka fint och äta runt ett sådant, lite restaurangkänsla fast hemme.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det gör mig ont att höra om det som är eländigt men det gör mig glad att höra om det som är bra! Boken är ju fantastiskt kul! Och matsalsbord... Det finns inte i våra planer, så jag blir tydligen aldrig riktigt vuxen jag...

    Och massor av grattis till inlägg 400!

    SvaraRadera
  5. Grattis till det bra och till det dåliga säger jag kram....

    SvaraRadera