Summa sidvisningar

2013-10-31

Att Bucket Lista


Mitt i nattens mörker. Sitter jag till slut uppflugen i skräddarställning i soffan med laptopen i knät. Jag är trött. Så ögonen går i kors, men det är först nu jag haft tid att sätta mig ner. Men det är inte särskilt synd om mig inte. Jag är ledig i fyra dagar nu. Så jag kommer att få sova i morgon. Länge.

På förekommen anledning – jag har sett en sådan lista inne hos Asta – tänkte jag författa min bucket lista, min ”görainnanjagdörlista”. Det intressanta är att jag har svårt att få ihop särskilt många punkter. Vad månne det säga om mig? Att jag har dålig fantasi? Att jag sitter nöjd med den hand som livet givit mig? Tja, inte vet jag. Men så är fallet i alla fall, varnar jag innan delar min lista.

1.  Uppleva att mina söner är lyckliga vuxna
2.  Köpa en liten lägenhet, ett rum och kök, under takåsarna i Paris
3.  Köpa en liten stuga, ett rum och kök, i något Medelhavsland
4.  Resa till Australien
5.  Resa till Petra i Jordanien, till Kina, Burma och Singapore, Indien, Peru och Chile, Sydafrika.
6.  Besöka Berlin, Italien och Hawaii. Barcelona och Rom.
7.  Bada i Döda Havet.
8.  Ge ut en bok
9.  Lära mig arabiska och mandarin
10. Tjäna tillräckligt med pengar på att föreläsa och skriva

  Det är nog det hela. Om jag gör den på mitt sätt.

7 kommentarer:

  1. Tycker du fått till en bra lista.
    Det lär ta lite tid att beta genom den så illa eller liten är den verkligen inte. *L*
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hälsar på dig i Paris ;)
    kram..

    SvaraRadera
  3. Bra lista, och fullt genomförbar :-) Jag har också alltid svårt med bucket lists. Vet inte varför, men jag känner sällan att jag har sådana där "en dag"-drömmar.

    SvaraRadera
  4. Har också börjat fundera på min, får se när den eventuellt landar på bloggen. Jag har inge problem med många punkter. Tror jag.

    Hoppas du får lata dagar med gott umgänge i helgen. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag kan nog inte få ihop en sån där lista. Det känns mkt som att livet blir som det blir också får man göra det bästa av det. Jag vet ju vad jag tycker bäst om....att vara med Challe o Pyret samt hålla på med mina hundar och hästar. Blir jag bara lite rappare så jag orkar mer och Pyret får må bra så sitter jag nöjd. kram

    SvaraRadera
  6. Jag såg oxå listan hos Asta och tänkte lite som dig. Att min lista nog inte skulle bli så lång. Och att den definitivt skulle innehålla din första punkt!

    SvaraRadera
  7. Tycker du fått till en jättebra lista. Och så liten vet jag inte om den är då många punkter innehåller flera resmål.
    En lista som inte känns helt onåbar att genomföra.
    Jag har inte ens funderat så det kanske säger en del om mig också...
    Njut av lediga dagar!
    ps, tack för alla fina kommentarer under fotoutmaningen!
    Kram Pia

    SvaraRadera