Summa sidvisningar

2014-03-19

Att fågelpausa

Så var håller jag hus? Vad gör jag? Allt. Och lite till. Hav tålamod med mig. Jag skriver på min roman. Arbetar 100% med mina fina elever på introduktionsprogrammet på gymnasieskolan. Har en liten L som fyller 10 år nästa lördag. Håller på och renoverar L:s rum till ”storkillerum”. Jag söker nya, andra jobb. Jag går på möten – denna vecka bara ett – nästa vecka är det tre kvällar plus eventuellt lördagen. Jag försöker sjösätta ett projekt och jag försöker sparka i gång ett annat.

Däremellan gör jag det alla andra mammor gör. Men mitt stora projekt just nu är det ni kan läsa om här under. Jag – via min rörelse 10i1 – arbetar med att få till en TILLSAMMANSPROMENAD i min hemstad. En promenad FÖR det faktum att vi alla TILLSAMMANS vill existera i vår kommun. Att vi alla är lika mycket värda. Det kommer att göras samma sak i många kommuner runt om i Sverige denna dag: manifestationer, marscher, promenader, vandringar med mera. Och allt är för TILLSAMMANSSKAPET. Min enda önskan nu är att vi blir många. Många. (Och att min son får en fantastisk födelsedag!!)

  Låt oss gå tillsammans för sammanhållning

Visst borde samhället hålla ihop. Visst borde alla människor känna trygghet och delaktighet. Visst tror vi på ett Falkenberg där vi kan leva tillsammans på lika villkor. Den 29 mars, 15:30, kommer vi som tror på sammanhållning att gå tillsammans för just detta. Vi är unga, gamla, människor som flyttat hit eller bott här hela livet som inte ser något annat alternativ än sammanhållning. Vi ställer upp för varandra. Oavsett om vi tillhör olika religioner eller råka ha olika nationaliteter. Vi vill leva våra liv i Falkenberg och vi vill inte att någon annan ska definiera oss. Vi kräver och skapar trygghet.
Vi startar promenaden på Nyhemsplan framför Falkhallen klockan 15:30 och avslutar på Rådhustorget. Denna promenad gör vi för att det är vi tillsammans som gör den här kommunen till den bästa den kan bli.

Med vänliga hälsningar Falkenberg via 10i1rörelsen. 


4 kommentarer:

  1. Så mycket du har om dig och kring dig, och så många roliga saker! Jag förstår om bloggen får sitta lite i baksätet, samtidigt vill jag gärna läsa om hur det går med dina olika projekt, så jag hoppas att du ändå uppdaterar ibland!

    SvaraRadera
  2. Oj vad många bollar du har i luften.
    Du är väl rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande saker som händer. Är så glad att höra att du skriver roman! Den vill jag läsa!

    SvaraRadera
  4. Oj att du hinner! Men är det roliga saker så mäktar man ju med mycket! Var rädd om dig bara, kram

    SvaraRadera